20 Şubat 2013 Çarşamba

Yeni Trendler: Starbucks'ca Konuşma Kursları

     Bu hafta ki Yeni Trendler köşemizde son zamanlarda ortaya çıkan bir girişimden bahsedeceğiz; Starbucks'ca Konuşma Kursu. Kursun kurucusu Altan Batıyay ve kursiyerler ile keyifli bir söyleşi yaptık. Daha sonra da kursun etkisini yerinde görmek istedik ve en yakın Starbucks'a uğradık. Şunu söylemeliyim ki gerçekten çok etkileyiciydi. Hepsi tam bir profesyonel haline gelmiş. Daha fazla uzatmadan sizleri Altan bey ile tanıştırmak istiyorum.
-Altan bey bu kursu açmak nereden aklınıza geldi?
Üç yıl önce o dönem beraber olduğum kız arkadaşım ile bir Starbucks'a gitmiştik. Aslında ben o tarz yerlere pek alışık değildim. Daha çok evin yakınlarında bulunan kafelerde buluşmayı tercih ediyordum kız arkadaşımla. Oralarda bir sorun yaşamıyorduk. Çay istiyorduk veya en fazla nescafe. Onda da maksimum iki seçenek var zaten sütlü veya sütsüz. Zorlanmıyordum yani. Ne zaman ki Starbucks a gittik o kasanın önünde dikildik bana kal geldi. Bilmem kaç çeşit kahve çeşidi var ama hepsi yabancı isimli. Ben nerden bileyim white chocolate mochayı yok efendim americano yu. Biz Selim Abi'nin kıraathanesinde okey, tavla oynayarak gençlik dönemini geçirmiş adamız. Neyse ben filtre kahveyle kurtardım kendimi en azından öyle sandım. Kız arkadaşım ben Raspberry Black Currant Frappuccino içicem demez mi. Ananın evinde de hep o dediğinden içiyordun ya zaten dedim kendi kendime. Neyse orada başladım debelenmeye sipariş vermek için. Sırada bekleyenler, kasada duran bayan herkes garipsemiş şekilde bana bakıyo. 10 dakika sürdü siparişi vermem o da yardımla. En sonunda aldık kahveleri oturup içtik ama benim aklım az önce ki rezillikte kaldı tabi.
-Bu olaydan sonra mı bu kursu açmaya karar verdiniz?
Direk olmadı aslında. O günden sonra çok uğraştım çalıştım ettim Starbucks' taki bütün kahvelerin ismini ezberledim. Ama düşündüm bu durumda bir tek ben olamam. Benim gibi olanları da bu konuda eğitmeye karar verdim.
-O zaman kursun içeriğinden bahsedelim. Katılımcılara sadece kahve isimleri mi öğretiliyor?
Hayır. Aslında bizim kursumuzda Starbucks' larda hayatta kalma sanatı öğretiliyor diyebilirim. İlk dönem kahve isimleriyle başlıyoruz. Uygulamalı dersler olduğu için sipariş yanında nasıl içileceği dersleri de var. Özellikle bol krema kullanılan kahvelerde o kremanın ne yapılacağı soru işareti bir çok kişi için. İçeceği bitirip bardağın dibinde kalan kremayı yemek için uğraşırken telef olan çok arkadaş oldu burada.
Bunun yanında yiyecekler ve genel davranış ve tutum derslerimiz de mevcut.
-Emre bey siz kursiyerlerden birisiniz. Nasıl haberiniz oldu bu kurstan?
Benim amcaoğlundan duydum. Kendisi katılmıştı çok memnun kaldığını söyledi bende denemek istedim çok faydalı olduğunu görüp devam ettim.
-Nasıl bir ihtiyaç üzerine başvurdunuz buraya?
Burada olan herkesin gelme sebebi benzer aslında. Nişanlımın zorlamalarıyla birkaç kez Starbucks' a gittik. Latte istiyodum devamlı çünkü diğerlerine dilim dönmüyordu. Lakin yanında Very Berry Muffin isteyeceği tuttu. Ben profiterol demeyi 5 senede sökmüşüm onu nasıl söyliyim. Bak diyorum elmalı kek var, havuçlu kek var ondan alalım yok illa da muffin diyor. Artık çalışan arkadaşa nasıl bir şey dediysem hangi boy olsun diye soruyo. Kahve istiyorum zannetmiş. O gün karar verdim bu kursa gelmeye. 
-Bugün geldiğiniz noktadan memnun musunuz?
Tabi canım o günler geride kaldı. Artık korkmadan giriyorum Starbucks' a. Altan Hoca sağolsun.

Bu keyifli söyleşiyi bir Starbucksta gerçekleştirdik. Tüm siparişleri de kursiyer arkadaşlar verdi. Seçimleri gerçekten mükemmeldi. Bu bile kursun faydasını gösteriyor sanırım   

1 yorum: